domingo, 19 de mayo de 2013

A favor de Neymart



No hace tanto don Alfredo Di Stéfano conservaba una mala baba que hacía imposible que un vástago suyo le contradijera siquiera en el sabor del yogur. Cuando su cosmos conservaba ese equilibrio, concedía entrevistas en que le preguntaban por los mejores. Y el hombre respondía: "Los mejores son Messi y Cristiano, por la velocidad". Para Di Stéfano, el fútbol es eso: correr más que el central, llegar antes, dejar al defensa con esa impotencia de chutar la nada y oler el viento.

Si llevan ustedes la máxima de Di Stéfano al pasado reciente barcelonista, verán que puede aplicarse a un variopinto desfile de delanteros fallidos que bien podrían fundar circo propio. En él estarían Ezquerro y Maxi López, Ibrahimovic y el postrero Villa, Hleb y hasta Sex. A todos se les aplica la misma norma: si vas a jugar en el área rival y eres lento, más vale que tu equipo no sea el Barça. De hecho, toda una generación de barcelonistas recuerda aún, con horror, cómo Stoichkov pasó de golpe, cuando llegó a los 31 años, de crack formidable a volante que sólo servía para hacer cambios de juego.

Por esas razones, en este agujero vemos con buenos ojos que Neymar aterrice este verano en el Camp Nou. Cierto es que el aparatoso rito amatorio protagonizado entre el entorno del jugador y el rosellismo resulta un insulto a la inteligencia. También es cierto que los jugadores que devienen iconos dan repelús. Y que Youtube genera sospechas. Pero señores, Neymar no es Robinho; Neymar es un campeón de Copa Libertadores. Neymar es una habilidad para el regate por la que Eto'o o Henry habrían matado. Ante todo, Neymar es vértigo, Neymar es un sprint corto y largo que le permite encarar a uno, a dos, a tres. Neymar es un tío con ganas de demostrarle a Europa que su fútbol también merece el Balón de Oro.

Podría objetarse que el baile de figuras que buscan hoy pareja es tremendo. Cristiano, Falcao, Rooney, Luis Suarez, Lewandowski, Tévez... Todos delanteros brutales en busca de un nuevo paraíso. Pero recordemos que esto no es el PC Fútbol; aquí la clave está en el encaje con Messi. Ése, y no el más goleador, es el que necesita el Barça para volver a la cima. Y de todos esos fenómenos, ninguno desequilibra como él. Ninguno parece tan preparado para jugar lejos del eje  en un entramado táctico como el del Barça. Y ninguno corre tanto con el balón pegado al pie.

En fin, si no les convence nada de lo anterior, piensen en una cuestión más trivial: imaginen la ilusión íntima que sentirán cada vez que un abuelo se refiera al prodigio de la cresta como "Neymart".

8 comentarios:

Albert Martín Vidal dijo...

Y sé, porque les conozco, que los peores de entre ustedes me atizarán con dos extrañas palabras, Overmars y Zenden, recordándome lo mucho que corrían.

Y saben, porque me conocen, que ante esas palabras una hemorragia brota de mi oído.

El Gato dijo...

Què m'has de dir... Durant un temps, vaig fer servir força l'expressió "Todos los extremos son malos. Especialmente Overmars"... Sobretot, amb un col·lega amb el que vam batejar un tronc del Brasil que tenia a casa com a "Fabio", en honor del gran Rochemback... ;-)

Nuñito de la Calzada dijo...

Neymar serà una injecció d'il·lusió, que ens fa falta. Espere que arribe on apunta, però jo li he vist 6 partits (5 amb el Brasil i un amb el Santos) i han sigut decebedors: molt tècnic, però poc incisiu. Potser he tingut mala sort. De totes maneres, així, de colp al bot, hi ha algunes coses que m'inquieten.

1. No és un extrem.
2. Si volem un tio ràpid, Tello is our man.
3. Neymar amb camp per davant és una bomba. Amb defenses tancades, no ho tinc clar. No sé si això vol dir, després del que hem vist ja enguany, que Tito vol deixar passar el futbol de Guardiola i caminar cap a un equip més directe, més rotllo La Banda.
4. Haurà d'aprendre a soltar la bola a un o dos tocs. Ara mateix, no ho fa.
5. Les negociacions de Rossell em fan sentir vergonya.

I en positiu:
1. Crec que no serà un Robinho.
Sembla que té el cap millor moblat (a pesar de les crestes).
2. Si ve, des de Ronnie que no haurem tingut un tio amb el seu dríbling.
3. Tito Flo necessitarà valeriana. I si ens ix bo, cicuta.
4. Si fa les coses que fa en Youtube i, a més, fitxem un central, l'any que ve guanyem sense baixar de l'autobús.

A tot això, trobe a faltar Cuenca... Ningú en l'equip centrava com ell i cap extrem dels que he vist en l'equip és tan intel·ligent.

Marc dijo...

Collonut, la temporada acabada i enlloc de minuts als joves, Villa,Cesc, Pedro i Xavi d'indiscutibles.

Tindrem el que ens mereixem.

Anónimo dijo...

http://www.memedeportes.com/futbol/gif-song-quita-que-esto-no-es-para-ti-fail-epico-por-emenderk

El Torpedo

Albert Martín Vidal dijo...

Nuñito, a mi només em preocuparia el tercer punt negatiu. Però siguem sincers: tots els davanters ràpids del món estan més a gust a la contra que contra autobusos. Ara, aquest tio sap driblar en un pam de terreny, cosa que de moment Tello no sap fer.

Va, dediqui sis minuts a la cosa:

http://www.youtube.com/watch?v=HAFOf7RNANA

Tema Cuenca, sí, quin disgust. A mi m'encanta. Però em sembla que el primer dia que aparegui Deulofeu a l'onze no ens recordarem ni de les nostres mares.

Marc dijo...

Deulofeu cada vegada que ha jugat amb el primer equip m'ha semblat un bluf. Clar que després el veig al B i feina tinc a no tocar-me.

Y en otro orden de cosas, ara que l'autor del blog s'està fent mediàtic i guanya MVP's en prestigiosos tornejos, espero que el blog no canviï d'acera.

Nuñito de la Calzada dijo...

Albert, el 3r punt negatiu ja seria prou per a tocar el botó del pànic. Tot i això, tinc esperances que ens eixirà més a prop d'un Ronaldinho que no d'un Geovanni.

Sobre Deulofeu, sense ànim de xafar guitarres, no sé, no m'acaba de fer el pes. El seguisc des d'un Brunete i l'evolució no m'agrada. En alevins em va fer al·lucinar, però és el primer jugador que he vist que sembla que haja perdut capacitat tècnica. En alevins era un Ronaldinho amb la bola. Ara és molt ràpid, ha guanyat cos, s'ha fet més extrem-extrem, però eixe toc que tenia, com driblava en un pam... No sé, ho ha perdut. En juvenils despuntava, però el que aguantava l'equip era Rafinha. I en el B, en la tele resulta molt bé, m'estava convencent, però fa dues setmanes el vaig veure en directe i és gos com ell sol. Només espere que el reconduïsquen una miqueta, perquè seria una llàstima que es perdera.

De totes maneres, si voleu flipar, espereu tres anyets a veure un coreà que ja ha jugat algun partit en el cadet. La mandíbula us pegarà en terra. Al temps...